Sklep

DLK Pro Download Key – uniwersalny klucz do pobierania danych ze wszystkich rodzajów tachografów cyfrowych i kart kierowcy. Pobieranie danych z karty kierowcy może odbywać się przy wykorzystaniu wbudowanego czytnika kart chipowych.


UWAGA: od początku 2013 roku klucz DLK Pro Download Key posiada aktywny seryjnie czytnik kart chipowych (nie potrzeba już karty licencyjnej) na grzebiecie klucza!

Cały klucz jest wielkości telefonu komórkowego, a dzięki dołączonej do zestawu smyczy jest wygodny do noszenia.

Obok wbudowanego czytnika kart największą nowością jest 2,2”  dotykowy wyświetlacz informujący o zbliżających się terminach pobrań danych jak również o naładowaniu baterii i statusie pobierania. O zakończeniu pobierania danych informuje mrygająca dioda LED oraz brzęczek.

Klucz ma wbudowaną pamięć 2GB, a ponadto dodatkowy slot na karty SD pozwalający na tworzenie automatycznej kopii zapasowej danych. Standardowe 2 GB pozwalają na 6000 kwartalnych pobrań!

Klucze VDO posiadają 24-miesięczna gwarancję oraz stałe wsparcie przedstawiciela producenta.

Zalety:
•    Kolorowy, dotykowy wyświetlacz 2,2”
•    Zintegrowany czytnik kart chipowych) – pobieranie danych z karty kierowcy bez karty przedsiębiorstwa!
•    Slot dla kart SD
•    6-pinowy interface do pobierania danych z tachografu oraz USB
•    29 języków
•    Bateria typu akumulator
•    Szybkie pobieranie danych z tachografów VDO- od wersji 1.3 pobranie danych z karty kierowcy (30 dni) oraz pamięci masowej (90 dni) zajmuje tylko 8 minut!
•    Klucz DLKPro Download Key przejął właściwości klucza DLKPro Inspection Key - za pomocą osobnej karty licencyjnej możliwe jest rozbudowanie właściwości klucza o moduł naruszeń i przekroczeń

Dane techniczne:
•    USB 2.0
•    Pamięć 2GB !

Zawartość opakowania:
•    Eleganckie pudełko
•    Kabel przedłużający do USB
•    Smycz do klucza

Wyposażenie dodatkowe:
•    Karta licencyjna dla modułu naruszeń i manipulacji
•    Zestaw końcówek zasilających (dodatkowa ładowarka do samochodu, dedykowane dla krajów końcówki,  dodatkowy kabel USB)
•    Futerał neopronowy (odporny na zabrudzenia)
 

DLK Pro TIS Compact (EE) – to stworzony specjalnie dla Polski uniwersalny klucz do pobierania danych ze wszystkich rodzajów tachografów cyfrowych i kart kierowcy. Pobieranie danych z karty kierowcy odbywa się przy wykorzystaniu wbudowanego czytnika kart chipowych - nie jest potrzebne żadne inne urządzenie!!

Klucz posiada wbudowane oprogramowanie do zarządzania i wizualizacji czasu pracy, przypomnień o konieczności pobierania danych oraz manipulacji i naruszeń zgodnie z regulacją unijną 561/2006. Informacje te są również wizualizowane w skrócie na dotykowym wyświetlaczu 2,2”. Oprogramowanie wyświetla dane dla maksymalnie 5.pojazdów i 10. kierowców.

Dotykowy wyświetlacz informuje ponadto o naładowaniu baterii i statusie pobierania. O zakończeniu pobierania danych informuje mrygająca dioda LED oraz brzęczek.

Klucz ma wbudowaną pamięć 2GB, a ponadto dodatkowy slot na karty SD pozwalający na tworzenie automatycznej kopii zapasowej danych. Standardowe 2 GB pozwalają na 6000 kwartalnych pobrań!

Klucze VDO posiadają 24-miesięczna gwarancję oraz stałe wsparcie przedstawiciela producenta.

Zalety:
•    Kolorowy, dotykowy wyświetlacz 2,2”
•    Zintegrowany czytnik kart chipowych – pobieranie danych z karty kierowcy bez karty przedsiębiorstwa!
•    Wyświetlanie podejrzeń naruszeń zgodnie z regulacją unijną 561/2006 i manipulacje
•    Software bez potrzeby instalacji
•    Slot dla kart SD
•    6-pinowy interface do pobierania danych z tachografu oraz USB
•    Dostępne języki dla krajów Europy Wschodniej i Środkowej
•    Bateria typu akumulator
•    Szybkie pobieranie danych z tachografów VDO- od wersji 1.3 pobranie danych z karty kierowcy (30 dni) oraz pamięci masowej (90 dni) zajmuje tylko 8 minut!

Dane techniczne:
•    USB 2.0
•    Pamięć 2GB !
•    Aktywny slot czytnika kart chipowych
•    Software działa do 5. pojazdów i 10. kierowców

Zawartość opakowania:
•    Eleganckie pudełko
•    Kabel przedłużający do USB
•    Smycz do klucza

Wyposażenie dodatkowe:
•    Karta licencyjna do aktywacji czytnika kart chipowych
•    Zestaw końcówek zasilających (dodatkowa ładowarka do samochodu, dedykowane dla krajów końcówki,  dodatkowy kabel USB)
•    Futerał neopronowy (odporny na zabrudzenia)


Download Terminal II (DLT II) – urządzenie przeznaczone do instalacji na terenie bazy, umożliwiające przesyłanie pobranych danych z karty kierowcy i z klucza do pobierania danych na komputer managera floty przez kierowcę bez konieczności użycia karty przedsiębiorstwa!

DLT II posiada kolorowy wyświetlacz, który obrazuje:
•    zdarzenia i usterki – widok ostatnio zarejestrowanych zdarzeń i zakłóceń
•    informacje o kierowcy
- wskazanie okresu czasu pozostałego do następnej wymaganej przerwy
- wskazanie pozostałego dziennego i tygodniowego czasu  jazdy
- przedłużone czasy jazdy (dzień)
- skrócone czasy dziennego odpoczynku (dzień)
•    Informacje o pojeździe (tylko klucz)
•    Przypomnienie o imporcie
- nazwisko kierowcy/numer rejestracyjny pojazdu
- termin importu upływa za „x dni”
•    Konfiguracja
- wybór języka
- sygnał dźwiękowy zał./wył.
•    Pomoc
- wersja i ID urządzenia
- adres IP
•    Informacja
- informacja, która została wprowadzona do zakładki Tekst informacyjny oprogramowania konfiguracyjnego

Ponadto DLT II posiada slot na karty chipowe oraz wejście USB pozwalające na przesył danych z klucza. Urządzenie DLT II może komunikować się z komputerem managera floty za pomocą Internetu przewodowego jak również przez Access point. Dzięki karcie SD Download Terminal II może stanowić bazę archiwizacyjną danych bez konieczności połączenia z komputerem.

Zalety:
•    Pobieranie i przesyłanie danych może być dokonywane przez kierowców
•    Pozwala pobierać dane bezpośrednio z karty kierowcy bez konieczności użycia karty przedsiębiorstwa
•    Kolorowy wyświetlacz 3,5” pozwalający na przegląd pobranych danych
•    Dzięki karcie SD może być bazą archiwizującą pobrane dane
•    Dostępne języki: polski, niemiecki, angielski, francuski, hiszpański, włoski, duński, norweski, szwedzki, fiński
•    Wejście USB do szybkiego przesyłu danych z klucza
•    Możliwość instalacji w pozycji pionowej jak i poziomej
•    Aktualizacje dokonywane przez Internet
•    Wyświetlanie informacji o czasie pracy i odpoczynku zgodnie z regulacją unijną 561/2006
•    Łatwe przesyłanie danych do oprogramowania TIS-Web®
•    Przy włączaniu DLT II możliwość ustawienia własnej prezentacji


Dane techniczne:
•    Slot kart SD
•    Połączenie poprzez port  RJ 45 (sieć)
•    Połączenie poprzez Access point
•    256 MB pamięci wewnętrznej z możliwością rozbudowania jej do 4 GB za pomocą karty SD

Zawartość opakowania:
•    Download Terminal II
•    Kabel zasilający
•    Płyta CD do instalacji wraz z dokumentacją
•    Kabel sieciowy RJ45
•    Krótka instrukcja

Wymagania systemowe:
•    Windows XP, Vista, Windows 7 z aktualnym Service Packiem
•    Wolny port USB lub port sieciowy (RJ45)
•    Procesor co najmniej 1,3 GHz
•    Pamięć na dysku twardym: około 30 MB
•    512 MB RAM


Tis-Office – innowacyjne oprogramowanie służące do analizy i archiwizacji danych z tachografów cyfrowych i analogowych. Dzięki swojej 64-bitowej architekturze oprogramowanie współpracuje z systemem WIN 7


Tis-Office dzięki swojej modułowej strukturze pozwala na dopasowanie do potrzeb zarządzających taborem

Moduły:

Moduł archiwizacji:
 
Umożliwia bezpieczne archiwizowanie danych. Moduł ten sprawdza poprawność danych i umożliwia ich odzyskanie w celu analizy. Dostęp do odzyskiwania danych może być dodatkowo zabezpieczony kartą firmową. Za pomocą tego modułu możemy generować następujące raporty:
•    podsumowanie kart kierowców w archiwum
•    przegląd brakujących kart
•    przegląd brakujących pojazdów
•    przypomnienie pobrania karty kierowcy
•    przypomnienie pobrania pojazdu
•    raport odzyskiwania danych kart kierowców
•    raport odzyskiwania danych pojazdów
•    suma pojazdów w archiwum

Moduł raportowania danych kierowcy:

Umożliwia generowanie rozszerzonej liczby raportów dla kierowców takich jak:
•    podsumowanie aktywności kierowcy
•    raport aktywności kierowcy
•    raport aktywności kierowcy dot. Specjalnych Okresów
•    raport błędów i zdarzeń dla kierowcy
•    raport brakujących tarcz kierowców
•    raport sumaryczny tarcz dla kierowcy
•    wykres aktywności kierowcy

Moduł raportowania danych pojazdu
 
Umożliwia generowanie rozszerzonych raportów dla pojazdów oraz dekoduje dane specyficzne VDO. Dzięki temu modułowi możemy generować następujące raporty:
•    podsumowanie aktywności pojazdu
•    raport aktywności pojazdu
•    raport błędów i zdarzeń dla pojazdu
•    raport statusu pojazdu
•    raport szczegółów prędkości pojazdu
•    szczegóły profili prędkości liniowych
•    szczegóły profili prędkości obrotowych

Moduł naruszeń przepisów
 
Umożliwia generowanie raportów dotyczących przekroczeń przepisów określających czas pracy kierowców zgodnie z dyrektywą unijną 2009/5/EU. Bardzo przydatny dla służb kontrolnych ( ITD oraz Policja).

Moduł firmowy

Zapewnia wielodostęp (standard - równoległa praca do 5 stanowisk wejściowych równocześnie) oraz tworzenie i wydzielenie odrębnych baz dla różnych firm jak również tworzenie grup kierowców i grup pojazdów (np. firmy wielooddziałowe). Moduł ten umożliwia zainstalowanie programu na serwerze, co daje możliwość udostępnienia tego programu w sieci firmowej dla wskazanych użytkowników. Pozwala na generowanie następujących raportów:
•    lista funkcji i uprawnień
•    lista grup kierowców
•    lista grup pojazdów
•    lista użytkowników
•    raport historii aktywności kierowcy
•    raport historii aktywności pojazdu

Moduł skaner

Licencja jednostanowiskowa umożliwiająca wprowadzanie danych z wykresówek za pomocą skanera oraz ich łatwą korektę. Moduł ten powinien również być doposażony w szablon, umożliwiający prawidłowe ułożenie sześciu wykresówek na skanerze.

Zalety:
•    Współpracuje z systemami 64-bitowymi
•    Większa stabilność dzięki nowej wersji SQL Server 2008
•    Obsługa nieograniczonej ilości pojazdów i kierowców
•    Możliwość manualna wprowadzania danych z tachografów analogowych
•    Współpraca z narzędziami do pobierania danych firmy VDO i innych producentów

Wymagania systemowe:

•    Windows 7, Windows Vista, Windows XP(SP2), Windows Server 2008 SP2, Windows Server 2008 R2
•    64-bitowe SQL-Serwer (MS SQL EXPRESS 2008, MS SQL SERVER 2008, SQL EXPRESS 2005, SQL SERVER 2005)
•    Procesor min 1 Ghz
•    1 GB RAM
•    1 GB wolnego miejsca na dysku

Dzienny raport aktywności kierowcy:
 
Graficzna wizualizacja czasu pracy kierowcy:
 

Czytnik kart chipowych – jest to urządzenie będące interfacem dla oprogramowania do zarządzania danymi z tachografów (TIS Office, TIS Web). Jako interface pozwala pobieranie danych z kart kierowcy bezpośrednio do oprogramowania, oraz służy jako stacja dokująca dla karty przedsiębiorstwa w przypadku używania systemu VDO - DLD (zdalne pobieranie danych z tachografu).

Zalety:
•    poręczny czytnik kart pamięci umożliwia łatwe pobieranie danych z karty kierowcy w biurze
•    jest podłączony do komputera za pomocą kabla USB
•    stanowi czytnik karty przedsiębiorstwa w sytuacji pobierania danych dzięki DLD
•    nieduży rozmiar oraz solidne wykonanie
•    atrakcyjny wygląd

Dane techniczne:
•    podłączany do komputera za pomocą USB


TIS-Web® to internetowy program do archiwizacji, wizualizacji i zarządzania danymi pochodzącymi z pamięci masowej tachografu jak również karty kierowcy. Do jego obsługi wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką Internet Explorer.

Dzięki webowemu charakterowi program jest stale i darmowo aktualizowany. Również wszelka pomoc przy programie przez dostawcę oprogramowania jest dużo prostsza i szybsza, dzięki możliwości logowania się na konto klienta z innego komputera.

TIS-Web® to:
•    Import danych z tachografów cyfrowych , kart kierowców i papierowych tarcz poprzez użycie  rozwiązań VDO , takich jak DLKPro lub DLD®
•    Spełnianie wymogów prawnych poprzez archiwizację pobranych danych
•    Odbiór wcześniejszych ostrzeżeń jeśli przepisy prawa nie są przestrzegane za pomocą funkcji przypomnienia
•    Monitorowanie zachowań kierowcy, takich jak błędy i naruszenia prawa, godziny odpoczynku oraz wykresy prędkości i sprawozdania specjalne.
•    Wyświetlanie czasu jazdy i postojów pomaga w zarządzaniu  pojazdem.
•    Kalendarz kierowcy pomaga w efektywnym tworzeniu harmonogramów pracy.
•    Tworzenie danych podstawowych dla kierowców, pojazdów i witryn pozwala na podział twojej floty na jednostki logiczne i łatwe zarządzanie danymi z kilku firm. Kierowcy pomaga w efektywnym tworzeniu harmonogramów pracy pojazdem.

Zalety TIS-Web®:
•    TIS-Web® nie wymaga kosztownych inwestycji. Nie potrzebujesz ani infrastruktury komputerowej ani informatyka w twojej firmie.
•    Wszystko czego potrzebujesz to komputer z dostępem do Internetu – „wszędzie i dla każdego” masz dostęp do swoich danych.
•    Brak konieczności pamiętania o tworzeniu kopii zapasowej. Twoje dane są automatycznie kopiowane w profesjonalnym centrum danych.
•    Zabezpieczenie hasła i kodowanie transmisji danych gwarantują jakość bezpieczeństwa na najwyższym poziomie przeciw niewłaściwemu użyciu danych
•    Automatyczne aktualizowanie oprogramowania utrzymuje program na najwyższym poziomie technologicznym.
•    Elastyczny system zarządzania pozwala przypisać indywidualnie dostępność i hasła dla różnych użytkowników. We flotach międzynarodowych język może być przypisany indywidualnie do każdego użytkownika.
•    TIS-Web® może być łatwo modyfikowany, aby połączyć wymagania organizacyjne floty i wypełnić wewnątrzkrajowe przepisy prawne, takie jak: przerwy czasowe, trwanie i czas ważności zarchiwizowanych okresów, przewodniki wykroczeń, itd.
•    Łatwy eksport raportów w każdym momencie i łączenie ich w twoim systemie przetwarzania danych w celu dalszej obróbki.
•    Odczyt danych z tachografów analogowych i ich analiza. W ten sposób TIS-Web jest idealnym rozwiązaniem dla okresów przejściowych we flotach mieszanych.
•    TIS-Web® jest kompatybilny z przenośnym przyrządem do pobierania danych (DLD), którym możesz transmitować pamięć masową i dane karty kierowcy, wygodnie i bezprzewodowo.  

TIS-Web Starter Kit to zestaw startowy, idealny dla nowych klientów. W jego skład wchodzą 6-miesięczna licencja do programu TIS-Web bez ograniczeń ilości pojazdów i pobieranych danych, dla jednego użytkownika oraz czytnik kart chipowych VDO.


 
Wykresówki KIENZLE – w tachografach Kienzle
Dlaczego należy i warto stosować oryginalne wykresówki „KIENZLE” ?

W warunkach eksploatacji tachografów użytkownik nie zawsze zdaje sobie sprawę z ogromu i złożoności zagadnień związanych z prawidłowym doborem typu wykresówki do danego tachografu. W przedstawionym poniżej opracowaniu staramy się przedstawić Państwu wpływ jakości wykresówek na eksploatację tachografu.

Uwarunkowania warstwy zapisu wykresówki:

Wykresówka pokryta jest warstwą wosku o odpowiednio dobranych parametrach. W oryginalnej wykresówce „KIENZLE” stosuje się technologię nakładania wosku, który gwarantuje pracę rysika w warstwie granicznej (na styku wosku i papieru) a przez to –uzyskanie wyraźnej, regularnej linii zapisu. W przypadku nieodpowiedniej technologii pokrywania woskiem wykresówki, jak też stosowania wosku o innych parametrach niż w oryginalnej wykresówce-w momencie zapisu rysik wykrawa lub wykrusza wosk. Powoduje to odpadanie cząstek wosku oraz papieru, co w konsekwencji prowadzi do zanieczyszczenia mechanizmu rejestrującego tachografu, blokowania sprężyny dociskowej rysika , a w skrajnym przypadku do ciągłej pracy rysika w warstwie papieru. Skutkiem tego jest wyszczerbienie rysika , powodujące wyrywanie coraz większych cząstek wosku i papieru. Konsekwencją powyższego jest zabrudzony tachograf, utrudniona analiza zapisów oraz konieczność wymiany rysika.

Barwa papieru wykresówki:

W tachografach 1319 oraz 1324, wykresówka jest wysuwana z urządzenia automatycznie. W przypadku gdy wykresówka jest wsunięta, promień wysyłany przez detektor fotoelektryczny jest odbijany od powierzchni wykresówki i wraca do detektora. W oryginalnych wykresówkach powierzchnia warstwy wosku jest gładka, nabłyszczana i ma odpowiedni odcień bieli co gwarantuje dużą refleksyjność tej warstwy – a przez to zapewnia odbijanie prawie w 100% promienia świetlnego, powodując wykrycie wykresówki przez zespół detekcyjny tachografu. W przypadku gdy któryś z wymienionych warunków nie zostanie spełniony – np. matowa powierzchnia wosku, nieodpowiedni odcień bieli lub wykresówka jest zabrudzona lub pogięta – promień odbity od powierzchni wykresówki rozproszy się i nie trafi do detektora. W tej sytuacji tachograf może nie rozpoznać obecności wykresówki w tachografie, a skrajnym przypadku zablokować wsuniętą do tachografu wykresówkę.

Znakowanie opakowań:

Gwarantem oryginalności i jakości wykresówek VDO Kienzle jest hologram na opakowaniu. Hologram ma jednocześnie poświadczyć pochodzenie towaru. Oryginalna wykresówka Kienzle to przede wszystkim:
 -wysoka jakość
 -bezawaryjna praca tachografu
 -czytelność wiarygodność dokonywanych na niej zapisów

Aspekt prawny:

Wykresówki firmy VDO posiadają zatwierdzenia typu o znakach zatwierdzenia Unii Europejskiej : e1 xxx, które zgodnie ze stanowiskiem Głównego Urzędu Miar wynikającym z przepisów AETR są uznawane za równoważne krajowym.

Kontrola:

Niemieckie służby kontrolne niezwykle cenią sobie jakość wykresówek. Wykresówka jest m.in. przedmiotem szczegółowej oceny w czasie kontroli drogowej pojazdu. Specjalnym szablonem kontrolnym sprawdzana jest owalność wykresówki i umiejscowienie linii wyznaczających obszary zapisów rysików. Gdy zapisy na wykresówce są nieczytelne lub niewłaściwe, osoba kontrolująca może potraktować taką sytuację jako celową manipulację i skierować tachograf do badań. W obydwu przypadkach pojazd może być wyłączony z eksploatacji na określony czas a kierowca ukarany mandatem. Można tego uniknąć stosując wykresówki gwarantujące czytelne i wiarygodne zapisy.

Materiały eksploatacyjne-rekomendacje producenta:

Producent tachografów opracował optymalny typ wykresówki dla każdego rodzaju tachografu. Stosowanie wykresówek innego producenta powoduje znaczne skrócenie czasu bezawaryjnej eksploatacji tachografu a przez to zwiększa koszt użytkowania tachografu. Reasumując, producent zaleca stosowanie wykresówek „Kienzle”.

Chcesz mieć pewność – kupuj oryginalne opakowania oznakowane hologramem!



Papier do DTCO

Oryginalny papier do drukarek firmy VDO jest homologowany. Posiada zatwierdzenie typu e1 174 gdzie e1 oznacza homologację niemiecką a 174 numer zatwierdzenia. Papier do drukarek jest dostępny z następującymi numerami zatwierdzeń tachografów:
 - VDO DTCO 1381 e1 84
 - Actia Smar Tach e2 25
 - Stoneridge SE 5000 e5 0002

Zalety:
•    niska wrażliwość na przechowywanie w ekstremalnych warunkach;
•    dodatkowa warstwa ochronna zabezpiecza papier przed wpływami chemikaliów oraz zwiększoną wilgotnością. Powłoka ta, przedłuża „życie”głowicy termicznej drukarki;
•    producent papieru gwarantuje najwyższą jakość i trwałość wydruków (-25÷70°C)
•    Jeden typ papieru- do wszystkich zatwierdzonych tachografów;
•    Rolki papieru są indywidualnie pakowane w folię ochronną;
•    Na końcu rolki nie ma wałka, który zostawałby w szufladzie drukarki;
•    Ostatni metr rolki ma czerwone oznaczenie na marginesie wskazujące na kończenie się rolki.

Specjalny marker umożliwia dokładną weryfikację oryginalności papieru. Na papierze nieoryginalnym – w miejscu zakreślenia przez flamaster pojawia się ciemny znak, natomiast na papierze oryginalnym w miejscu zakreślenia nie pojawia się żaden ślad.

Logistyka

W pudełku znajdują się 3 rolki papieru o długości 8 m każda. Opakowanie zbiorcze zawiera 20 pudełek.



DLD – system do zdalnego pobierania danych z tachografu cyfrowego DTCO

Urządzenie do zdalnego, bezprzewodowego pobierania danych z pamięci tachografu i karty kierowcy. Umożliwia transmisję danych poprzez GPRS lub WLAN. Proces pobierania danych jest kontrolowany z komputera biurowego, karta przedsiębiorstwa pozostaje stale w firmie bez konieczności umieszczania jej w tachografie w celu odczytania danych. Pobieranie danych odbywa się automatycznie w zdefiniowanych odstępach czasu. Umożliwia całkowicie automatyczne pobieranie danych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez udziału kierowcy, również w czasie jazdy. DLD współpracuje wyłącznie z tachografem VDO w wersji 1.3 lub nowszej (w praktyce pojazdy były wyposażone w 1.3 od 2008-2009 roku).


DLD Dalekiego Zasięgu
 
Urządzenie do zdalnego, bezprzewodowego pobierania danych z pamięci tachografu i karty kierowcy. Przesył danych odbywa się za pomocą GPRS dzięki karcie SIM, którą instaluje się w urządzeniu.
Dzięki lekkiemu oprogramowaniu dołączonym do DLD z pozycji komputera biurowego możemy pobierać dane w dowolnej chwili, bądź ustawić okresy pobrań. W drugim przypadku pobranie danych będzie następować automatycznie co wskazany okres czasu. Pozwala to na całkowite zautomatyzowanie procesu pobierania danych.

Ponadto, DLD WR stanowi bazę hardwareową pod oprogramowanie VDO Drive Time, które pojawi się na rynku w trzecim kwartale 2012 roku. Dzięki VDO DT otwieramy pełne możliwości DLD takie śledzenie pojazdów, wyznaczanie tras, wyznaczanie obszarów, po których może się poruszać pojazd, wizualizacja czasu pracy ułatwiająca planowanie:


Zalety:
•    Uniknięcie kar za nieterminowe pobranie danych
•    Pojazdy nie muszą wracać z trasy w celu sczytania danych
•    Automatyczne pobieranie plików źródłowych z tachografu i karty kierowcy. Pobieranie danych odbywa się w zdefiniowanych odstępach czasu lub na żądanie z pozycji komputera.
•    Możliwość zarządzania flotą (opcjonalnie wraz z VDO Drive Time) na podstawie danych z DTCO
•    Przesył danych za pomocą GPRS (prawie 100% pokrycie sieci w Polsce)
•    Karta przedsiębiorstwa nie opuszcza biura
•    Pobrane pliki źródłowe mogą bezpośrednio trafiać na serwer TIS-Web i tam być łatwo analizowane. Pozwoli to na bezpieczną archiwizację danych jak również możliwość dynamicznego planowania tras w oparciu o informacje o czasie pracy kierowcy (opcja z TIS Web) jak również położenie na mapie (opcja z VDO Drive Time)

Wymagania techniczne:
•    Zainstalowany program RTM (dostarczany z DLD)
•    Karta SIM z aktywną usługę przesyłu danych (dostarczana przez Drabpol lub klienta)- w Drabpol płatna 12 zł/miesięcznie/pojazd z nieograniczoną ilością pobranych danych na ternie Polski i dodatkowe 4,5 zł/za każde rozpoczęte 1 MB w roamingu. Taktowanie co 1kB.
•    Karta przedsiębiorstwa stale włożona w czytnik kart chipowych
•    Stale włączony jeden komputer stanowiący serwer dla autoryzacji tachografu poprzez kartę przedsiębiorstwa
•    Tachograf VDO w wersji 1.3 lub nowszej



DLD Krótkiego Zasięgu

 


Jeśli pojazd znajduje się w zdefiniowanym miejscu na terenie bazy floty, np. raz na 21 dni zjeżdża na bazę, DLD Krótkiego Zasięgu przenosi dane do komputera w biurze poprzez bezprzewodową sieć lokalną (WLAN). Lista Przypomnień Zdalnego Managera TCO (oprogramowanie konfiguracyjne dostarczane z DLD) definiuje kiedy powinno nastąpić pobranie danych. W tej wersji konieczny jest zasięg sieci Wi-fi na terenie bazy, gdzie podjeżdża pojazd.

Zalety:
•    Brak dodatkowych kosztów związanych z przesyłem danych
•    Uniknięcie kar za nieterminowe pobranie danych
•    Automatyczne pobieranie plików źródłowych z tachografu i karty kierowcy po pojawieniu się pojazdu w zasięgu sieci WLAN. Pobieranie danych odbywa się w zdefiniowanych odstępach czasu lub na żądanie z pozycji komputera
•    Pobrane pliki źródłowe mogą bezpośrednio trafiać na serwer TIS-Web i tam być łatwo analizowane
•    Karta przedsiębiorstwa nie opuszcza biura

Wymagania techniczne:
•    Zainstalowany program RTM (dostarczany z DLD)
•    Karta przedsiębiorstwa stale włożona w czytnik kart chipowych
•    Stale włączony jeden komputer stanowiący serwer dla autoryzacji tachografu poprzez kartę przedsiębiorstwa
•    Tachograf VDO w wersji 1.3 lub nowszej
•    Skonfigurowana sieć WLAN na terenie bazy
 


DTCO SmartLink
 
SmartLink to rozwiązanie dla połączenia tachografów DTCO z telefonami typu Smart Phone.
Połączenie odbywa się poprzez moduł Bluetooth i pozwola kierowcy na m.in. zarządzanie tachografem poprzez wyświetlacz telefonu czy też wykorzystanie funkcji TIS-Web Messaging do kontaktu między zarządzającym flotą a kierowcą.
 
Zalety:
- Wyświetlacz DTCO dostępny na ekranie telefonu (od wersji DTCO 1.3)
- Wizualizacja danych VDO-Counter (od wersji DTCO 2.0a)
- Wizualizacja czasu odpoczynku (od wersji DTCO 2.0a)
- Planowanie kolejnych przerw (od wersji DTCO 2.0a)
- Zdalne zarządzanie DTCO (od wersji DTCO 1.3)
- Funkcja kalendarza (od wersji DTCO 1.4)
- TIS-Web Messaging
 
Wymagania i informacje techniczne:
- Moduł Bluetooth do DTCO w wersjach od 1.3
- Zasięg sygnału Bluetooth – kabina kierowcy
- Odporny na wstrząsy i kurz (przy użyciu w kabinie!)
- Czas łączenia – poniżej 10 sekund
- Temperatura, w której działa SmartLink -100 C do + 700 C
- Waga – ok. 25 g
- Początkowo usługa dostępna wyłącznie na systemach Android
 
Ochrona transmisji:
- Bluetooth
- Wymagana autoryzacja
 
 
Produkt przygotowany dla przyszłości: ITS ready
Inteligentny System Transportu (ITS) zapewnia mobilność przyszłości: Transport przyszłości będzie elektronicznie łączył kierowcy, flotę i innych uczestników ruchu drogowego. Tylko wtedy może on być bardziej efektywny, bezpieczny oraz ekonomiczny. DTCO 2.0 jest już gotowe na to dziś, poprzez proponowanie pierwszych usług i stanowi bezpieczną podstawę dla zarządzania flotą w przyszłości.
 
Witaj w świecie Aplikacji Apps
 
Dzięki możliwości połączenia DTCO od wersji 1.3 ze Smart Phonem otwiera to drogę do wielu przydatnych aplikacji (Apps).
 
Dostępne Apps:
- DTCO Remote Control – dostęp do całego menu DTCO: klawiszy (manipulatory/selektory) rodzaju czasu pracy), rozpoczęcie wydruków, robienie wpisów manualnych
- Kalendarz kierowcy – wyświetlanie wszystkich danych karty kierowcy oraz aktywności, które są wewnątrz DTCO (aktywności, czasy, przejechane kilometry)
- VDO Counter – graficznie zobrazowany aktualny status kierowcy, zawiera przegląd dot. pozostałego czasu jazdy jak i odpoczynku. Ostrzeżenie o czasie odpoczynku oraz alarm o możliwości kontynuacji jazdy po okresie odpoczynku. W połączeniu z Google Maps- wyświetlanie jaki dystans kierowca może jeszcze przejechać w oparciu o pozostały czas jazdy i gdzie jest najbliższy parking.


Demobox

DemoBox – urządzenie przeznaczone do prowadzenia szkoleń z obsługi tachografów cyfrowych. Wyposażone w najnowszy tachograf DTCO 2.0 z funkcją VDO Counter oraz nadajnik KITAS 2+. Umożliwia symulację ruchu pojazdu i użytkowanie tachografu. Posiadając dodatkowo karty (2xkierowcy, kontrolna, przedsiębiorstwa i warsztatowa) testowe można w pełni przeprowadzić symulację obsługi tachografu.

Zestaw obejmuje:
•    Tachograf cyfrowy DTCO 1381 VDO z funkcją VDO Counter,
•    Prędkościomierz E-Tacho 1323,
•    Nadajnik impulsów 2171.

Całość jest zmontowana i bezpośrednio przystosowana do symulacji wszystkich rzeczywistych zdarzeń rejestrowanych zarówno na kartach użytkowników jak też i ew pamięci masowej tachografu cyfrowego, łącznie z wydrukami.


Indywidualny materiał szkoleniowy multimedialny do DTCO


CBT dla Służb Kontrolnych
Oprogramowanie multimedialne - CBT dla służb kontrolnych. Interaktywny kurs szkoleniowy z programem ukierunkowanym na służby dokonujące kontroli drogowych pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe.

CBT dla Kierowców
Oprogramowanie multimedialne - CBT dla kierowców. Interaktywny kurs szkoleniowy z programem ukierunkowanym na obsługę tachografu cyfrowego przez kierującego pojazdem

CBT dla Flot
Oprogramowanie multimedialne - CBT dla zarządzających flotami pojazdów. Interaktywny kurs szkoleniowy z programem ukierunkowanym na obsługę tachografu cyfrowego przez osoby zarządzające flotami pojazdów